معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر

دانشگاه آزاد هادیشهر

آذربایجان شرقی
به این دانشگاه امتیاز دهید

صفحه دانشگاه کامل و دقیق است و به من در کسب اطلاعات مورد نظرم کمک کرد.

  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
  • امتیاز ثبت شده
  • دیدگاه ثبت شده
  • 0
  • 0
  • صحت اطلاعات
  • رای ثبت شده
  • 0%
  • 0

تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر

تاریخچه دانشگاه آزاد هادیشهر

کشور ایران همواره مهد هنر و دانش بوده است که در همه استان های آن دارای دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد است. استان آذربایجان شرقی نیز بزرگ ترین و پر جمعیت ترین استان در ناحیه شمال غربی ایران است که در آن چندین دانشگاه های دولتی و دانشگاه آزاد، از جمله دانشگاه هنر تبریز قرار دارد. یکی از دانشگاه های برتر در این استان که در شهر هادی شهر واقع شده و دانشجویان زیادی هر ساله در آن پذیرفته و ادامه تحصیل می دهند، دانشگاه آزاد هادیشهر است. دانشگاه آزاد هادی شهر وابسته به دانشگاه آزاد است که در سال 1382 تأسیس و راه اندازی شد.

این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و در گروه های آزمایشی زبان، علوم تجربی، علوم انسانی و ادبیات، ریاضی- فیزیک از طریق برگزاری آزمون سراسری کنکور همانند سایر دانشگاه های دولتی و دانشگاه های آزاد دانشجو می پذیرد. اطلاع از جایگاه علمی دانشگاه، رشته های آن و شرایط پذیرش در دانشگاه و امکانات آن از مهم ترین مواردی است که برای سایر داوطلبان، دانش آموزان و حتی والدین آن ها اهمیت زیادی دارد. به همین منظور در این مقاله به کلیه نکات مهم و ضروری برای آشنایی بیشتر با دانشگاه آزاد هادیشهر می پردازیم.

دانشگاه آزاد هادیشهر کجاست؟

دانشگاه آزاد هادیشهر یکی از برترین دانشگاه های آزاد استان آذربایجان شرقی و واقع در شهر تبریز است. این دانشگاه با پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و در رشته های متفاوت توانسته جایگاه مناسبی را در مقایسه با سایر دانشگاه آزاد تبریز به دست آورد. همان طور که در مقاله آدرس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ذکر شد، اطلاع از چگونگی رفت و آمد هم برای دانشجویان و هم والدین آن ها اهمیت زیادی دارد. به همین منظور این دانشگاه با در نظر گرفتن سرویس ایاب و ذهاب برای رفت و آمد آسان و سریع دانشجویان و اساتید هیئت علمی از مسیرهای مختلف، امکان رفت و آمد آن ها به دانشگاه را فراهم کرده است. در حال حاضر دانشگاه آزاد هادیشهر

شرایط پذیرش دانشگاه آزاد هادیشهر

سال هاست دانشگاه های دولتی و دانشگاه های آزاد سراسر ایران از طریق برگزاری آزمون سراسری کنکور در مقاطع تحصیلی مختلف دانشجو می پذیرند که دانشگاه آزاد هادیشهر نیز از این قاعده مستثنا نیست. دانشگاه آزاد هادی شهر نیز از طریق برگزاری آزمون سراسری دانشجو جذب می کند. این دانشگاه هر سال پس از برگزاری کنکور لیست رشته ها، تعداد دانشجویان مورد پذیرش و جنسیت و تعداد دانشجویان را به سازمان سنجش اعلام می کند تا در دفترچه انتخاب رشته و شهر چاپ و منتشر شود. دانش آموزان و داوطلبان می توانند برای ادامه تحصیل در این دانشگاه بر حسب رتبه کسب کرده و میزان ظرفیت پذیرش دانشگاه، رشته مورد نظر خود را متناسب با نوع گروه آزمایشی خود یا آخرین مقطع تحصیلی شان انتخاب کنند.

علاوه بر این، دانشگاه آزاد هادیشهر برای ایجاد و امکان ادامه تحصیل آسان، امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان را بدون شرکت در آزمون کنکور فراهم کرده است. این دانشگاه هر سال در دو نیم سال تحصیلی مهر و بهمن برای برخی از رشته های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می کند. داوطلبان می توانند برای ادامه تحصیل در هر دو نیم سال تحصیلی لیست رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه را در سایت Azmoon.org مشاهده کنند و سپس رشته مورد نظر خود را انتخاب و مدارک و سوابق تحصیلی خود را در سایت بار گذاری کنند. لازم است که داوطلبان یا دانش آموزان مدارک زیر را جهت پذیرش در دانشگاه آزاد هادیهشر در سایت اصلی دانشگاه آپلود کنند:

  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه
  • اسکن کارت ملی
  • دو قطعه عکس 4*3 (با فرمت اعلام شده در سایت)
  • کارنامه سه سال آخر تحصیل برای داوطلبان مقطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته
  • اسکن مدرک دیپلم نظام جدید
  • اسکن گواهی پیش دانشگاهی
  • اسکن ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • کارت پایان خدمت برای داوطلبان مقطع کارشناسی
  • تکمیل فرم های قرار داده شده در سایت و آپلود مجدد آن

دانشگاه کلیه مدارک و فرم ها را بررسی و در صورت قبولی و پذیرش، با دانشجویان تماس می گیرد. پس از آن لازم است که کلیه مدارک ذکر شده در بالا را به صورت حضوری یا از طریق ارسال به کد پستی دانشگاه، به مسئول ثبت نام یا کارشناس امور دانشجویی تحویل دهید.

رشته های دانشگاه آزاد هادیشهر

دانشگاه های آزاد اولین بار به دستور آیت اله رفسنجانی و به منظور پذیرش آسان و بیشتر دانشجویان در رشته های تحصیلی مختلف احداث و راه اندازی شد و در حال حاضر سومین دانشگاه بزرگ و پر جمعیت در جهان از لحاظ پذیر و تعداد دانشجو محسوب می شود. دانشگاه آزاد هادیشهر نیز یکی از برترین دانشگاه های استان آذربایجان غربی و شهر تبریز است که امکان تحصیل در همه مقاطع تحصیلی را برای داوطلبان فراهم کرده است. علاوه بر این، این دانشگاه توانسته با ارائه آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی و مجهز امکان انجام آزمایش و پژوهش های تخصصی و مجزا برای رشته های مختلف را به دانشجویان ارائه دهند.

برخی از رشته های ارائه شده در این دانشگاه هم رده با بهترین رشته های دانشگاه تبریز است. با این تفاسیر رتبه دانشگاه آزاد اسلامی هادیشهر از نظر تولید علم در مقایسه با رتبه کلیه دانشگاه های ایران رتبه 682 و رتبه آن در مقایسه با کلیه دانشگاه های آزاد سراسر کشور، رتبه 233 است. دانشجویان این دانشگاه در رشته های تحصیلی زیر می توانند ادامه تحصیل دهند:

رشته های مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته:

  1. مکانیک خودرو
  2. برق الکترونیک
  3. معماری
  4. حسابداری
  5. برق صنعتی
  6. تاسیسات الکترونیکی
  7. نرم افزار کامپیوتر

رشته های مقطع تحصیلی کاردانی نا پیوسته:

  1. برق الکترونیک
  2. شهر سازی
  3. مدیریت بازرگانی
  4. مدیریت صنعتی
  5. امور گمرکی
  6. معماری
  7. حسابداری
  8. نرم افزار کامپیوتر
  9. زبان و ادبیات فارسی
  10. امور بانکی

رشته های کاردانی به کارشناسی:

  1. مهندسی کامپیوتر – گرایش نرم افزار
  2. مهندسی معماری
  3. مدیریت بازرگانی
  4. حسابداری
  5. زبان و ادبیات فارسی
  6. مهندسی عمران
  7. مدیریت کار آفرینی
  8. حقوق
  9. مهندسی رباتیک
  10. مهندسی برق

رشته های کارشناسی پیوسته:

  1. فیزیک جامدات
  2. مهندسی نرم افزار
  3. مهندسی معماری
  4. حقوق
  5. مدیریت بازرگانی
  6. مهندسی رباتیک
  7. امور گمرکی
  8. مهندسی برق
  9. مرمت و احیای بناهای تاریخی

امکانات دانشگاه آزاد هادیشهر

یکی از دلایل ویژه ای که باعث ارتقاء جایگاه علمی بالای دانشگاه آزاد هادیشهر شده به کارگیری اساتید برتر در این دانشگاه است. این دانشگاه توانسته با استخدام و استفاده از اساتید فرهیخته در این دانشگاه امکان انجام پژوهش ها و پروژه های تخصصی در رشته های مختلف را برای دانشجویان فراهم کند. همچنین دانشجویان می توانند با امکانات ویژه و منحصر به فرد در دانشگاه از جمله برگزاری کارگاه های تخصصی که توسط اساتید برتر و بر جسته در ایران، به آزمون و خطا بپردازند و تجربه کسب کنند.

علاوه بر این، دانشگاه آزاد هادیشهر جهت ایجاد امکان ادامه تحصیل به کلیه دانشجویان وام قرض الحسنه اعطا می کند و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی وام دانشجویی را در چندین اقساط تسویه نمایند. به همین منظور دانشجویان می توانند همزمان با شروع ترم تحصیلی در خواست خود را به دفتر و مسئول امور رفاه دانشجویی اعلام کرده و سایر مدارک و فرم های لازم را به این دفتر ارائه دهند.

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر

علی اکبر افقهی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر
محمدرضاحلاج یوسفی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر
حکیمه نیکی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر
عبدالله وطن خواه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر

گفتگو

تمامی حقوق متعلق به اُستادیو میباشد و هرگونه بهره برداری پیگرد قانونی دارد.