معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

قزوین
به این دانشگاه امتیاز دهید

صفحه دانشگاه کامل و دقیق است و به من در کسب اطلاعات مورد نظرم کمک کرد.

  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
  • امتیاز ثبت شده
  • دیدگاه ثبت شده
  • 5
  • 1
  • صحت اطلاعات
  • رای ثبت شده
  • 0%
  • 0

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی قزوین

در سراسر ایران دانشگاه های علوم پزشکی والا رتبه مشغول فعالیت و تربیت نیروی فعال و فرهیخته در رشته های پزشکی و درمانی هستند. یکی از برترین دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در سال 1363 در ابتدای کار از طریق اهتمام و مشارکت های مردمی و هیئت امنای منتخب دانشگاه، بنای دانشگاه پی ریزی شد و فعالیت اصلی آن در سال 1364 با پذیرش و جذب 75 دانشجو آغاز شد. این دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت- درمان و آموزش پزشکی است که هر ساله از طریق برگزاری آزمون سراسری در رشته های پزشکی، دارو سازی، پرستاری و ... در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. این دانشگاه هم اکنون با 9 بیمارستان آموزشی و درمانی همکاری می کند و در حال حاضر 2800 دانشجو و 295 استاد دارد. اطلاع از موقعیت و جایگاه و امکانات دانشگاه یکی از دغدغه های اصلی همه داوطلبان و دانش آموزان است که قبل از ثبت نام و انتخاب رشته لازم است که به نقد دانشگاه های ایران پرداخته شود. در این مقاله به طور کامل به معرفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می پردازیم.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین کجاست؟

دانشگاه علوم پزشکی قزوین همانند بسیاری از دانشگاه های دولتی ایران از سراسر کشور دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف می پردازد؛ به همین دلیل اطلاع از موقعیت جغرافیایی دانشگاه برای دانشجویان غیر بومی و حتی بومی هم مهم و ضروری است. این دانشگاه برای افزایش سطح علمی دانشجویان و بهبود جایگاه علمی دانشگاه باعث شده که دانشکده های تخصصی و مجزا احداث و راه اندازی کرده است. این دانشکده ها در محل های جداگانه و مجزا واقع شده اند. در حال حاضر ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر قزوین، بلوار شهید با هنر می باشد. برای رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه و از دانشگاه ها به مسیرهای دیگر سرویس و وسایل ایاب و ذهاب فراهم شده است.

رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد، دانشگاه علوم پزشکی قزوین یکی از برترین دانشگاه های دولتی ایران است. یکی از دلایل مهمی که باعث ارتقاء سطح علمی دانشجویان این دانشگاه و افزایش رتبه دانشگاه از نظر تولید علم شده، انجام پژوهش های تخصصی و در سطح بالا است؛ به گونه ای که تا کنون در این مرکز آموزشی 617 مقاله علمی در همایش ها و کنفرانس ها و نشریات داخلی پذیرفته و منتشر شده است. از بین این مقالات 144 مقاله ژورنالی و 473 مقاله کنفرانسی است. علاوه بر تعداد مقالات بین المللی که از این مرکز آموزشی استخراج شده، 2739 مقاله بسیار معتبر است. این دانشگاه با اهتمام و تلاش بی وقفه اساتید فرهیخته این دانشگاه، توانسته صاحب امتیاز و ناشر یک مجله تخصصی در سطح برتر و در رشته های تخصصی شود. با این تفاسیر رتبه علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال حاضر در مقایسه با سایر دانشگاه های این منطقه از جمله رتبه دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین و بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور 22 است.

قبولی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین

یکی از تحقیقات مهم و ضروری که سالانه دانشجویان زیادی از طریق نقد دانشگاه های ایران به آن می پردازند، اطلاع از شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف است. اطلاع از آخرین رتبه قبولی در دانشگاه های دولتی و آزاد به داوطلبان و دانش آموزان کمک می کند که با دید بازتری پس از قبولی در مرحله اول، رشته های متناسب با رتبه کسب شده را انتخاب کنند. همچنین با اطلاع در مورد شرایط قبولی می توانند تلاش خود را برای کسب رتبه قبولی بهتر و قبولی در دانشگاه های دولتی، از جمله دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزایش دهند. طی تحقیقات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی واحد قزوین دانشجویان برتر در گروه آموزشی علوم تجربی را هر سال از طریق آزمون سراسری جذب می کند. طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه آخرین رتبه قبولی رشته پزشکی دولتی روزانه این دانشگاه، در منطقه 1 رتبه 245، منطقه 2 حدود 354 و منطقه 3 حدود 388 بوده است.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علوم پزشکی قزوین

یکی از مراحل مهمی که اکثر دانش آموزان و داوطلبان برای آن تلاش ویژه ای می کنند، کسب رتبه های برتر در کنکور آزمون سراسری و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر و مطرح در ایران است. نتیجه آزمون سراسری همه رشته ها به طور همزمان در سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. دانشجویان لازم است که هنگام ثبت نام اینترنتی که زمان آن در سایت دانشگاه اعلام می گردد، مدارکی از جمله: اسکن کارت ملی و همه صفحات شناسنامه، اسکن ریز نمرات سه ساله دبیرستان یا ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی، کارنامه کلی آخرین مقطع تحصیلی، اسکن مدرک اصلی گواهی پیش دانشگاهی، اصل مدرک دیپلم، عکس پرسنلی با کیفیت، فایل اصلی حکم مرخصی سالانه با موافقت رسمی، فایل اصلی تسویه حساب اداره صندوق رفاه وزارت متبوع (برای دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزش پزشکی)، فایل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت را در سایت آپلود کنند. همچنین لازم است در ادامه مراحل ثبت نام فرم های لازمی که در سایت دانشگاه قرار دارد را تکمیل کنند.

رتبه قبولی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین هر ساله از طریق برگزاری آزمون سراسری در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. این دانشگاه همانند سایر دانشگاه های دولتی هر سال میزان ظرفیت رشته های مختلف و تعداد دانشجویان پسر و دختر را به سازمان سنجش اعلام می کند تا در دفترچه انتخاب رشته و انتخاب شهر منتشر شود. تیم استادیو جهت آشنایی بیشتر داوطلبان برای انتخاب رشته یا مطالعه بیشتر آخرین رتبه قبولی در رشته های مختلف این دانشگاه را طی بررسی های در این مورد انجام داده که به شرح زیر است:

  1. آخرین رتبه قبولی در رشته پرستاری: رتبه 6457 منطقه 1
  2. آخرین رتبه قبولی در رشته پرستاری منطقه 2: رتبه 10400
  3. آخرین رتبه قبولی در رشته مامایی منطقه 1: رتبه 8715
  4. آخرین رتبه قبولی در رشته مامایی منطقه 2: رتبه 11523
  5. آخرین رتبه قبولی در رشته اتاق عمل منطقه 1: رتبه 7524
  6. آخرین رتبه قبولی در رشته پزشکی منطقه 1: 810
  7. آخرین رتبه قبولی در رشته هوشبری منطقه 1: 6650
  8. آخرین رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی منطقه 1: 553 برای داوطلبانی که محل سکونت آن ها اصفهان است؛ و رتبه 724 برای دانشجویان ساکن تهران.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین چه رشته هایی دارد؟

با افزایش ساخت و احداث دانشکده های تخصصی برای رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تعداد رشته های مورد پذیرش این دانشگاه نیز افزایش یافته است. دانشجویان می توانند با شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه های برتر در رشته های پزشکی، خدمات- درمانی و ... در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و دکترای تخصصی ادامه تحصیل دهند. برخی از این رشته ها با رشته های دانشگاه آزاد  قزوین یکسان است و حتی اساتید مشترکی دارند. این دانشگاه با داشتن 4 دانشکده تخصصی در رشته های زیر دانشجو می پذیرد:

رشته های مقطع کاردانی:

  • بهداشت حرفه ای
  • بهداشت محیط
  • هوشبری
  • اتاق عمل
  • علوم آزمایشگاهی
  • مامایی
  • بهداشت خانواده

رشته های مقطع کارشناسی:

  • پرستاری
  • مدیریت بهداشت
  • و کلیه رشته های ذکر شده در مقطع کاردانی

رشته مقطع کارشناسی ارشد:

تشریح آناتومی

رشته های مقطع دکترای حرفه ای:

  • پزشکی
  • دندان پزشکی
  • رشته های مقطع دستیاری تخصصی
  • جراحی عمومی
  • بیهوشی
  • اطفال
  • زنان
  • داخلی

دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

یکی از برترین رشته های دانشگاه های علوم پزشکی ایران و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، رشته دندانپزشکی است. قبولی و ادامه تحصیل در این رشته نیازمند کسب رتبه زیر 1000 برای دانشجویان منطقه 1 و کسب رتبه زیر 500 برای دانشجویان منطقه 1 به بالا است. دانشکده دندان پزشکی از سال 1374 تا کنون با کلیه فارغ التحصیلان این رشته و با همکاری اساتید برتر این رشته خدمات دندان پزشکی را با تعرفه های متعارف برای کلیه دانشجویان و کارمندان شاغل ارائه می دهد. علاوه بر این، این دانشکده برای رشد و ارتقاء سطح علمی دانشجویان این رشته، خدمات دندان پزشکی را برای روستاها و شهرستان های اطراف شهر قزوین طی اردو های جهادی برگزارمی کند. در سال 1391 نیز این دانشگاه جهت انجام پژوهش های علمی دو دستگاه یونیت پرتال و تجهیزات دندان پزشکی را برای دانشجویان خریداری کرد. این دانشگاه با برگزاری اردو های جهادی، طی 26 هفته خدمات دندان پزشکی ویژه ای در زمینه ترمیم با آمالگام و کامپوزیت، جرم گیری، پالپوتومی کودکان و ... را با آموزش حضوری توسط دانشجویان و پزشکان این مجموعه انجام شده است.

پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین

شغل شریف پرستاری یکی از مشاغل پر طرفدار است که سالانه افراد زیادی برای پذیرش در این رشته و بهترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور تلاش می کنند. دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز هر ساله از بین داوطلبان واجد شرایطی که رتبه های حداکثر تا 10 هزار را کسب کرده اند، اقدام به جذب دانشجو در دوره روزانه این رشته می کند. این دانشگاه به منظور رشد و تربیت فضای آموزشی ویژه و تخصصی برای دانشجویان پذیرفته شده در این رشته، دانشکده تخصصی پرستاری و مامایی احداث کرده است. از طرفی این دانشگاه با 9 بیمارستان آموزشی و پزشکی در استان قزوین همکاری دارد که دانشجویان می توانند برای کسب تجربه های عملی بیشتر در این بیمارستان ها برای گذراندن دوره کار آموزی شرکت کنند.

خدمات دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دست کم دو سال تا 6 سال در دانشگاه علوم پزشکی قزوین به تحصیل می پردازند، به همین دلیل اطلاع از خدمات و امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می دهد مهم و ضروری است. یکی از خدمات ویژه ای که سهم ویژه ای در ارتقاء رتبه این دانشگاه داشته مجهز شدن دانشکده های مختلف این دانشگاه به آزمایشگاه های تخصصی و حرفه ای است. با این ویژگی دانشجویان می توانند به صورت حرفه ای و عملی جهت انجام پژوهش های تخصصی دست به کار شوند. در حال حاضر این دانشگاه دارای آزمایشگاه انگل شناسی، میکروب شناسی، فارماکولوژی، ایمونولوژی، بیوشیمی، آناتومی، آزمایشگاه تغذیه و ... است. علاوه بر این احداث کتابخانه تخصصی و بزرگ در این مجموعه آموزشی باعث شده تا دانشجویان بتوانند به صورت حضوری و آنلاین از کتب تخصصی و عمومی این کتابخانه و پایان نامه های قبلی را مطالعه کنند. همچنین مدیریت امور رفاهی این دانشگاه طی قرار دادی با استخر الغدیر برای دانشجویان بلیط استخر با تخفیف فراهم می کند. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی طی قرار دادی که دانشگاه با تالار شهر منعقد کرده، از تخفیف 20 درصدی تالار شهر بهره مند شوند.

خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سایر شهرها و شهرستان های ایران هستند و به همین دلیل مجهز بودن دانشگاه به خوابگاه های مجزا و مجهز برای این دانشجویان اهمیت دارد. این دانشگاه جهت ایجاد رفاه برای اسکان دانشجویان غیر بومی، اقدام به احداث خوابگاه های مجهز و به روز برای دانشجویان پسر و دختر و حتی زوج های متأهل دانشجو کرده است. این خوابگاه ها همگی مجهز به سالن مطالعه، سالن تلویزیون، نماز خانه، سالن ورزشی، بوفه، سایت کامپیوتر، استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی، خط تلفن مستقیم و ... است. در حال حاضر این دانشگاه دارای خوابگاه های زیر است:

  1. خوابگاه گلستان انقلاب- ظرفیت 360 نفر
  2. خوابگاه بوستان انقلاب- ظرفیت 350 نفر
  3. خوابگاه کوثر – ظرفیت 150 نفر
  4. خوابگاه نرگس- ظرفیت 76 نفر
  5. خوابگاه شهید سلیمانی- ظرفیت 160 نفر
  6. خوابگاه خلیج فارس- ظرفیت 216 نفر
  7. خوابگاه شماره 7- ویژه متاهلین- ظرفیت 18 واحد مسکونی مجزا


  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
  • کیفیت دروس ارائه شده
  • اعتبار علمی پژوهشی
  • کیفیت کتابخانه
  • کیفیت غذای سلف
  • کیفیت بوفه
  • فضای سبز
  • پارکینگ
  • اینترنت
  • امکانات ورزشی
  • بار علمی
  • اخلاق و رفتار
  • تجربه‌ی انتخاب واحد
  • پاسخگویی بخش اداری
  • سرویس رفت‌و‌آمد به دانشگاه
  • دسترسی به حمل‌و‌نقل عمومی
  • موقعیت شهری
معیار‌ها
  • کیفیت دروس ارائه شده
  • اعتبار علمی پژوهشی
  • کیفیت کتابخانه
  • کیفیت غذای سلف
  • کیفیت بوفه
  • فضای سبز
  • پارکینگ
  • اینترنت
  • امکانات ورزشی
  • بار علمی
  • اخلاق و رفتار
  • تجربه‌ی انتخاب واحد
  • پاسخگویی بخش اداری
  • سرویس رفت‌و‌آمد به دانشگاه
  • دسترسی به حمل‌و‌نقل عمومی
  • موقعیت شهری

اصلاحات درخواستی کاربران

دیدگاه‌ها
18 آذر، 1402
  • 0
  • 0
  • میانگین امتیاز
  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
19 آبان، 1400
  • 0
  • 0
  • میانگین امتیاز
  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی

وضعیت خوابگاه و امکاناتش و اتاقاش عالی و تمیزه خوابگاه بوستان که اصلا نوسازه کیفیت غذاشم بد نیست قبل کرونا بهتر بود استادای خوب زیاد داره ولی مثل هر دانشگاهی استاد بدم داره امکانات اموزش خوبه داخل دانشگاه ولی بیمارستان نه . مسول اموزش مامایی هم بسیار دل سوز پیگیر و پاسخ گو هستن

04 آذر، 1399
  • 0
  • 0
  • میانگین امتیاز
  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
06 مرداد، 1399
  • 0
  • 0
  • میانگین امتیاز
  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی
27 آذر، 1398
  • 0
  • 0
  • میانگین امتیاز
  • کیفیت آموزش
  • فضا و امکانات
  • اساتید
  • نظم اداری
  • دسترسی

اساتید دانشگاه علوم پزشکی قزوین

حبیب الله مهدی پور
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
علی علیزاده
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
مجید پورفرخ
دانشگاه علوم پزشکی قزوین
حمیده پاک نیت
دانشگاه علوم پزشکی قزوین

گفتگو

تمامی حقوق متعلق به اُستادیو میباشد و هرگونه بهره برداری پیگرد قانونی دارد.